fredag, februari 04, 2011

Dag 1 - Mina föräldrar

Dehär är min pappa!
Namn: Fredrik
Född: 1960
Stjärntecken: Fisk
Yrke: Mäklare
Intressen: Bilar/båtar och självklart att fynda små tillbehör till dessa. Familjen i högsta grad. Och självklart ska jag inte glömma, de nya, hetaste, matlagning!
Roligaste kommentar hittills: "Be aware of the cunt". Pappa, mamma och lillebror Philip var i Grekland, och just vid deta tillfälle på en moppetur uppe i bergen. Pappa skulle snällt och sjävklart lite skoj dra till med att Philip skulle akta sig för kanten, och där kom repliken...

Pappa och jag har en relation som är rätt.. upp och ner, eller kanske snarare "antingen eller". Är vi inte bästa kompisar så är vi som katt och hund. Jag önskar självklart att de oftare fick vara "bästa kompis känsla" mellan oss, den e underbar, men den spänningen är jag övertygad om att den släpper då jag flyttat hemifrån och fått distans, då man faktiskt får välja själv när man vill ses å inte, de e viktigt tror jag.

Pappa i 3 ord: Kärleksfull, Rolig, Vacker



Dehär är min mamma!
Namn: Carina
Född: 1965
Stjärntecken: Lejon
Yrke: Barnskötare
Intressen: Träning och god mat (då snackar vi GOD, mamma är nämligen den mest kräsna människan jag känner när de gäller mat)
Roligaste kommentar hittils: "Give me five, give me ten, i love you". De låter kanske inte så skoj, men de va de verkligen, hennes ansiktsuttryck va egentligen de bästa när hon insåg hur fel de blev. Själva grejen är att de ska rimma - give me five, give me ten, du e min bästa vän!

Mamma och jag har lite samma relation som jag och pappa, men egentligen helt annolunda. När vi har våra stunder, då är de fantastiskt, all rädsla är bortkastad, finns inga hinder, vi har de så roligt som man kan ha de och jag mår på allvar som en gud. Sen finns de dem stunder då vi vill åt olika håll, iochmed bådas starkt känslosamma sida så kan de bli lite.. fel. De tar några timmar, eller dagar så är de bra igen!

Mamma i tre ord: Harmonisk, Känslosam, Stark


Känns som jag just la ut två kontaktannonser om mina föräldrar. Jag tänkte alltså inte sälja dem, de ska ni ha klart för er! :)

Ha en fin fredag
//Louise

2 kommentarer:

  1. Dina föräldrar är jätte bäst, fantastiskt hur du kan sätta så bra ord på hur dem är. Anledningen till att du kan det tror jag är för att du är så bra och tänker så mycket!

    /Arn

    SvaraRadera
  2. Fina ord om gosig bror och svägerska! <3

    SvaraRadera